インフォメーション
フィリピン出国時の eTravel 登録の義務化のお知らせ
これまでフィリピン入国時に必要とされてきたオンラインフォーム「eTravel」の登録について、
このたび 2023 年 4 月 15 日より、従来から必要であったフィリピン入国時に加えて、フィリピンを出国する際にも、フィリピン国籍の方のみ必要となります。
フィリピン国籍以外の方は、今まで通りフィリピン入国時のみの登録で大丈夫です(4月18日条件変更)
それに伴い、従来ご記入頂いていた紙の出入国カードが廃止され、こちらに置き換わります。
出発の 72時間前からご出発前までに e-travel登録を済ませてください。登録が済むと QR コードが表示されますのでこちらをご準備ください。
eTravel登録サイト https://etravel.gov.ph/
弊社での代行登録も有料にて可能です(片道 3,000円/往復 5,000円)
ALERT: Full-Scale Implementation of the E-Travel System.
Starting April 15, 2023, ALL passengers, regardless of nationality, traveling to and from the Philippines are required to register through the E-Travel portal (https://etravel.gov.ph).
★ FOR ARRIVING PASSENGERS:
Register within seventy-two (72) hours prior to your scheduled time of arrival in the Philippines.
★ FOR DEPARTING PASSENGERS:
- ALL FILIPINO PASSENGERS ONLY.
Register within seventy-two (72) hours prior to your scheduled time of departure from the Philippines.
The Bureau of Immigration (BI) will discontinue the use of paper-based arrival and departure cards beginning May 1, 2023.
eTravel Registration Site: https://etravel.gov.ph/
We also offer proxy registration services for a fee (¥3,000 one way / ¥5,000 round trip).